Potíže s ventilem
Jistě víte oč kráčí. Jde o ventil regulace spalin. V podstatě je to o tom, že nasává jejich určitou část a pouští zpátky do systému. Tím se tam změní teplota a sníží se emise nebezpečných látek. Tato součástka se používá i v benzínových motorech, ale výrazně méně. Zde má zase účel trochu jiný a tím je snížení spotřeby paliva. Zaslouží se o delší otevření škrtící klapky. Zdánlivě věc tedy vypadá tak, že je to dobrá věcička a že může být řidič rád, že ji vůbec má. Jenže tomu tak není. Právě proto, že pracuje s výfukovým plyny, tedy vlastně s odpadem, a to velmi špatným, dochází velmi často k poruchám a nefunkčnosti.
Protože se do této věci mohou dostat olejové výpary z odkalovače spojené se sazemi, je tu poměrně často problém. Velká většina řidičů tedy něco obětuje, aby měli klid a pokoj a nemuseli být věčně v servisu, nebo se sami hrabat neustále v motoru. Právě proto tedy požadují po mechanicích v opravně vypnutí EGR ventilu. A oni to umí udělat za chviličku. Každý řidič má jiný způsob jízdy a každý se chová ke svému vozu jinak. Všimněte si že také jinak k úplně novému vozu a jinak zase ke starému, které stejně tak jako tak bude prodávat dále, nebo jej nechá odvézt rovnou na skládku vraků.
Je tedy asi víceméně jasné, že vypnutí EGR ventilu se bude týkat spíše starších vozů, ale hlavně těch řidičů, kteří řeší potíže s tím systémem stále dokola. Trpělivost může dojít každému z nás, a i řidič je pouze člověk. Tato práce se dá samozřejmě, udělat i doma, ale většinou, vlastně zpravidla pokaždé to končí katastroficky, protože amatér to vlastně prakticky nedokáže. Je totiž také třeba umět to zařídit softwarově, aby systém nehlásil chybu, nebo se nepřepínal do nouzového režimu. Proto to raději sami ani nezkoušejte a přenechte to odborníkům na slovo vzatých. Odkaz na ně máte přím zde v článku.